fredag 15 oktober 2010

Afrika 1

I helgen var jag i Linköping och träffade gruppen som jag ska resa till Afrika med.

För er som blir helt förvirrade av att jag ska till Afrika och inte vet i vilket syfte så kommer här en kort redogörelse:
Jag går en global reskurs på distans som tillhör folkhögskolan Valla i Linköping. Temat på kursen är kvinnor och barns rättigheter i öst Afrika. Vi träffas tre helger under hösten och i slutet av januari 2011 börjar vi vår 3 veckor långa resa till Kenya och Tanzania.

Just nu är jag i eld och lågor och kan bara tänka på hur kul det är att studera om andra länder och sedan få uppleva det på riktigt. Det gör att kursen på universitetet inte blir lika kul så de tunga böckerna tynger nu mina axlar ännu mer. Men hemtentan ska snart vara inne och ju snabbare man är klar desto skönare att vara ledig.

Som ni ser i överskriften har jag numrerat den. Det betyder att jag kommer hålla er uppdaterad angående Afrika resan och förhoppningsvis blogga direkt från Afrika.

Älgjakten håller på för fullt och igår kunde pappa ha blivit älgmat, om de skulle ha käkat kött, när han i sin skog vandrade runt och letade jägare fick han istället syn på två älgar som fyllde på fettförrådet. Man kan förvånas i vardagen.


Inga kommentarer: