måndag 20 september 2010

Kören

En nystartad studiecirkel vid namn kören utgör mitt första riktiga arbete som körledare. I söndags stod det klart.

Nu har jag åtagit mig en plats som körledare. Det är en härlig amatörkör som sjunger för att det är kul. Som en av deltagarna sa till mig under pausen: om man är deppig en dag lyckas man ändå inte gå från en körrepetition utan ett leende på läpparna. Rätt inställning! Det kommer bli en stor utmaning som jag med glädje tar åt mig.

Är du intresserad av at umgås, fika och sjunga lite så finns det alltid plats för dig i "Kören". Vi repeterar på söndagar 17.00-19.00 i musikskolan i Kil. Endera dyker du upp eller så hör du av dig till mig.

Men mycket kommer mellan skolan och mig. Att plugga på universitet är intressant men påfrestande att ta sig den tiden som behövs. Det är bara att bita i det sura äpplet och sätta sig ner med litteraturen och plöja. Det får bli kvällens aktivitet.

Inga kommentarer: