onsdag 11 augusti 2010

Rik eller fattig

Några siffror på banken har bytts ut mot en ny ägodel i mitt liv. En ägodel som kommer att ge mig nya erfarenheter. Kan man då säga att jag blivit fattigare? Jag vill påstå att jag har blivit fattigare i siffror men rikare i egenskap, det som kan diskuteras är viken kategori som väger mest. Kärlek slår allt sägs det, men kan man köpa kärlek för pengar och varför är dessa, numera brömda, hollywood fruar beroende av pengar och inte sin mans kärlek?
När jag efter måndagens äventyr går hem med en inte lika tung plånbok är jag ändå lycklig. Pengar är mycket och vi måste ha det för att kunna leva men vi lever inte för pengarna. En klok man sa till mig en gång, vi jobbar för att leva och inte lever för att jobba. Ägodelen som har bytts ut mot siffor är en motorcykel som ska ge mig kunskapen i att bli en motorcykelchaufför!

Och med dessa visdomsord ska jag nu bege mig hem för att spendera en hel kväll med Axel då vi äntilgen är lediga samtidigt. Ta vara på dem som finns runtom dig, det är det dyrbaraste du har!

Inga kommentarer: