måndag 7 april 2014

RUMs Vårstämma - Ny förbundsordförande

En helg i Uppsala är nu över. 
80 personer på plats. 
Vårstämma i RUM avklarad. 
Jag är numera RUMs nya förbundsordförande. 



Jag vill rikta ett stort tack till alla på förbundsmötet i helgen. Tack för det stöd jag kände och tack för det förtroendet ni gett mig. Det är ett stort uppdrag som jag tar på största allvar. Den nya förbundsstyrelsen är stark. Några nya personer med ny kunskap och nya perspektiv blandas med den kunskap som redan finns. Det här kommer bil bra, det känner jag på mig.

Som inför varje stämma eller årsmöte är jag lite extra spänd. Tänk om inte mötet tycker om det vi i styrelsen arbetat med? Tänk om allt vi gjort varit förgäves. Men så brukar det inte vara. Heller inte denna gång. Diskussionerna på mötet var bra och vi utvecklade det som styrelsen redan arbetat fram.

RUM har potential, inte minst visade helgens stämma det. Många engagerade unga och fler ska vi bli. Tack för helgens engagemang och styrkan ni gett mig. Idag börjar ett nytt liv för mig med många utmaningar som jag ser framemot enormt mycket. Vi ska utveckla ett förbund tillsammans för barn och ungas musik- och kulturutövande!




Riksförbundet Unga Musikanter, RUM, är en ungdomsorganisation för alla barn och ungdomar som spelar ett instrument, sjunger, dansar eller spelar teater. Bland våra 40 000 medlemmar och 400 lokalföreningar utövas det massor av musik- och kulturaktiviteter av många olika slag.

The Swedish Federation of Young Musicians (in Swedish: Riksförbundet Unga Musikanter - RUM) is an organization for young musicians, singers, dancers and actors. The federation has about 40 000 members in 400 associations and arrange a lot of music activities of different kinds for our members.

Inga kommentarer: