måndag 18 april 2011

Sommarens planer

Som en funderare jag är går jag alltid runt och planerar min tid. Allt ifrån att jag har några timmar på en eftermiddag att disponera eller en hel sommar som måste fyllas med olika aktiviteter. Just nu är det sommarens tid som planeras mest i mitt huvud Dock är det nog en av de okontrollerade somrarna hittills för min del då jag inte fått reda på hur och om jag ska jobba. Men man måste ändå disponera tiden och jag försöker i alla fall planera så gott det går. Det som är klart hittills är att jag någon gång under sommaren kommer åka till Liverpool och häls på Lina och Mia som har bott där sedan mars och kommer hem igen i augusti. Det ska bli jättekul att åka dit och få uppleva en ny stad. Men när i sommar jag ska åka dit är inte helt säkert ännu. Sen ska jag till Norge över en helg för att träffa Linn, en av mina kursvänner från "Hjärta för Afrika" och förhoppningsvis är det fler som kan följa med från kursen så vi blir ett härligt gäng. Annars ska jag jobba, med vad eller vart har jag dock ingen aning om. Och sen ska jag och Axel hitta på något kul, vad eller vart vet vi inte. Ja som ni märker följer samma spår efter mig vad jag än försöker att planera inför sommaren, jag har inte alla detaljer till någon av aktiviteterna Men ibland ska man väl leva lite farligt och det är en bra träning inför kommande arbetsliv då jag säkerligen inte kommer att veta långt i förväg vad jag ska arbeta med, i alla fall inte om jag håller mig kvar i kultursektorn och startar eget företag som konsult och projektledare. Men vad jag jobbar med i ett framtida yrke är en helt annan fråga som den är lika olösbar som min kommade sommar. Ett tips: Gå ut i solen och njut!

1 kommentar:

Anna sa...

Hamnade på din blogg, för vi har nästan samma bloggadeess, jag har bara mindelstreck emellan orden ;) sen bor vi båda i umeå - vad är oddsen?!

Jag gillar ditt projekt, själv ha jag och 6 tjejer samlat ihop 300000kr till handikappade barn i Ryssland, 2003.

Lycka till med projektet!
/Anna