torsdag 14 april 2011

Hockeyfeber

Var inte rädda detta skall inte bli en sportblogg! Som kulturmänniska ligger det i min natur att jag automatiskt drar mig till att skriva om kulturella evenemang m.m. Och vad kultur är kan man också diskutera, för det är väl egentligen allt? eller? Men det är inte ämnet för detta inlägg utan jag ska ägna mig åt sport.


Sport sport sport. Ja vad är egentligen sport. "Ett samlingsbegrepp för olika aktiviteter med tävlingsmoment. Sport kan utövas individuellt eller i lag. Den sport som antingen är störst i antal utövare eller drar mest publik brukar kallas nationalsport. " säger Wikipedia, den underbart hjälpsamma webbsidan när man snabbt vill ha ett enkelt svar om det mesta här i världen. Kan man då säga att hockey är en nationalsport? Ja, det tycker jag. Många männiksor drar sig till löfbergs lila arena som i kväll. Storbilds TV kan du se vart du än vänder dig i stan eller hemma hos människor. Men jag kommer att befinna mig i arenan med guljacka på!


Tänk att få uppleva guld i SM final för Färjestad första säsongen som ordningsvakt, det vore drömmen det. Så nu hoppas jag verkligen på att Färjestad vinner i kväll!

Inga kommentarer: