söndag 22 november 2009

Gott och blandat original

Ytterligare ett resmål att pricka av från min lista.

Nu är alla finalkonserter genomförda, mycket lyckat. Först besökte vi Eskilstuna och deras avlånga konsertlokal. För en vecka sedan var vi i Berwaldhallen i Stockholm. Och Denna vecka gjorde vi ett snabbt besök i det norra Sverige, specificerat Piteå. På musikhögskolan i Piteå genomförde vi en konsert på torsdags kväll i Acusticum, en mycket speciell lokal. Sedan gav vi en lunchkonsert på fredagen i skolans lite mindre aula.

Dessa konserter och lokalbyten har gett oss mycket erfarenhet. Ingen lokal är likt den andra och brass bandet låter olika i alla varianter. I en lokal sticker slagverket ut mer och får hålla ner volymen, i nästa är det tvärt om och de måste skruva upp volymen. Det har varit mycket roligt att ha fått spela detta finalkonsert program vid fler tillfällen än bara ett.

20 pinnar muck har nu passerat oss. I går hade vi vår avslutnings bal som gav mycket gott resultat med många bra talare och ett perfekt band. Jag var lite orolig för bandet "den flygande bokrullen" eftersom de spelar musikstilen klezmer och det är inte många som känner igen det. Men det blev en succé, http://www.denflygandebokrullen.nu/ om ni vill höra hur roligt vi hade det!
Sjöfartshuset gjrode ett otroligt jobb och maten smakade bra i allas munnar. Jag höll mitt tal till hästen eftersom jag suttit av flest gånger under det gångna året, jag hade tänkt att lägga upp talet här men har inte tillgång till det nu så det får bli vid ett annat tillfälle.

I eftermiddags var i och såg AMK:s finalkonsert i Berwaldhallen. Andra akten började med "Ferberliner reittermarsch", det kändes lite konstigt eftersom det är mer eller mindre en av våra största marscher. AMK skiljes sig mycket från oss sound mässigt eftersom de inte endast är brassare. Jag faller mer för den ljuva brassklangen men ingenting säger att de är mycket skickliga för det är de. Samspelt och tighthet är ingenting annat än vad AMK kan.

Nu väntar 3 dagars lugn i Värmland och sedan 15 pinnar muck!

1 kommentar:

Frida sa...

Jag vill se bilder från balen!
Puss och kram