torsdag 22 oktober 2009

Minnesritt

Idag har vi haft våran minnesritt, det är en extra lång ridtur som man gör sent på året för att minnas. Vi hade våran idag på eftermiddagen. Både hopp och galopp provade vi på. Förr har vi aldrig galopperat utomhus men idag gjorde vi det ett antal gånger och jag flög givetvis av en av gångerna, tappade balansen och vips så låg jag på backen. Inga skador förutom min hjälm som nu har skrapmärken av Orkans hov som slog till mig. Denna vecka är det väldigt lugnt på K1 eftersom många är hemma på permiss, det betyder att hästarna måste ridas av dagplutonen men eftersom de är så få så har vi hjälpt till att rida två ridpass. Med Kapten Victor som instruktör har jag nu klivit upp några hack i min ridutbildning! Skönt att ha ett befäl som är soppas pedagogisk som han är under lektionen! Jag hoppas på att de behöver hjälp någon men gång så jag får rida mer :)

I morgon ska vi repa och repa och åka hem! Permiss under helgen, nackdel - jag ska skriva högskoleprov på lördag och det kommer gå mindre bra. Men vad gör det, jag gör det gratis och det är en erfarenhet att bära med sig.

Nu har vi endast en högvakt kvar, det känns att det börjar närma sig slutet för gott. Jag försöker hitta en häst i Arvika som söker medryttare för att inte mista den underbara stunden på hästryggen men framförallt letar jag lägenhet i Arvika.

I morgon kommer jag inte komma upp ur sängen för jag kommer ha sådan träningsvärk, 4-5 timmars ridning känns.

Inga kommentarer: