söndag 20 september 2009

Norrköping - en lyxrea

Ett gott slut gjordes med en fin resa till Norrköping. Nu har vi ställt in hästarna för gott, inge fler konserter tillsammans med våra fyrbenta djur. Synd men pm man ser tillbaka på året har det varit en erfarenhet för livet.

När vi anlände till norrköping stallades hästarna på en ridklubb i närheten av vårt hotell, smidigt och enkelt. Kaskad är som en helt annan häst då han inte är hemma i sin egna box. Jag kunde rykta honom utan att binda upp honom! Det skulle aldrig gå på K1.

Förutom att Fåglefeldts grimskaft gick sönder till Oxå och en lös häst sprang runt var allt lyckat. Hästarna fick lite spel och hoppade runt när Oxå var fri men de lugnade ner sig snabbt. Det är lite roligare när det händer något som denna gång bara ingen gör illa sig.

Vi red en parad till Holmens bruk där vi spelade en konsert eftersom Holmen fyller 400 år i år och de är en av sponsorerna till Beridna Högvakten. Sedan fortsatte paraden till Tyska torget där vi satte sista ridande figget. Kul men också sorgligt.

En lyxresa var det ja. Alla bodde på egna hotellrum, jag fick ett dubbelrum med grymt sköna sängar. Maten var den bästa hittils, till och med efterrätt! Spelningen i Norrköping är en av de få som vi får betalt för att genomföra. Oftast kostar en orkester som LDK, AMK eller MMK bara mat, logi och transport om jag inte miss-minner mig.

Nu är det gröntjänst i två veckor så jag säger hej då för en tid framöver!


Inga kommentarer: