onsdag 16 september 2009

The kung

Spelning för kungen börjar nu bli min vardag. I tisdags var det rixmötesöppnande och vi fanns på plats för att spela en liten trudilut. Kungen passerade oss två gånget då vi spelade Arméns paradmarsch. Han och Silvia gick först och sedan de tre syskona efter.

Det är inte varje dag man stöter på kungligheter men för oss börjar det bli en vana. I måndags nr vi åt middag på restaurang mötte vi prinsen i dörren på väg ut. Jag tänkte inte på att det var han förrän han passerat, pinsamt. När vi repar på hovstallet händer det att någon av syskona kommer gående förbi fönstret.

Så är livet för mig nu.

I morgon ska vi resa igen, till Norrköping med hästarna. Det blir uppdatering till helgen sen kommer det nog inte bli så mycket uppdateringar på någon eller några veckor för vi ska till Kungsängen och ha vårna GSU(grundläggande soldatutbildning) vecka 39 och 40. Men jag överlever så var inte oroliga :)

3 kommentarer:

Frida sa...

Det heter KING =D

axel sa...

det är ju klart att du överlever, det är ju bara några veckor=)
saknar dig

Anonym sa...

Tjena Tjejen!!!
Följ länken!! Liten berättelse från mig på ett mc-forum.
//Pappa
http://mctouring.forum24.se/mctouring-about120.html