torsdag 11 juli 2013

Med lägenhet i Stockholm

.11.07.2013.
.Nu händer det på riktigt.
.Vi blev med bostadsrätt i Stockholm.


Först sambos i Arvika, sedan Afrika. Efter det har Axel bott i Stockholm och jag kvar i Värmland för att avsluta mina studier. Nu äntligen är det dags för mig att flytta efter och vi kan bli sambos igen. Men "äntligen" går inte riktigt att sätta framför orden: flyttar jag från Värmland. Vi flyttar till Stockholm med förhoppning om att en dag kunna återvända till vackra Värmland. Med det känner jag mer trygghet i att bo i Stockholm ett tag och jag ser fram emot att upptäcka en ny bostadsort. Stockholm känns rätt just nu. Nära till mycket och mindre tid kommer att spenderas på tågresor till möten. Den tiden kan jag istället avnjuta i ett vackert hem. Nu ska jag njuta av tiden i storstan och ta tillvara på alla möjligheter Stockholm kan erbjuda. Det känns kul, pirrigt men också väldigt spännande.
 
Jo för det är sant. Vi står nu som ägare till en 2 rok på 57 kvm  i det lugna och naturnära området Bagarmossen. Hur det känns? Jo det kanns bra, men jag har inte riktigt hunnit känna efter än. Det här med mäklare och budgivning tar på krafterna. Mäklare ska jag nog också sätta upp på listan över arbeten jag inte vill ha.
 
Nu tar jag en dags semester från sommarjobbet som turistinformatör och skyndar mig till Stockholm för att krama om Axel.
 
 
 

Inga kommentarer: