måndag 12 december 2011

Med jul kommer konserter

Så var vi här igen, högtiden för näringslivet. Efter att ha sett det 12:e avsnittet av julkalendern konstaterade jag att det är halvtid kvar till jul. Det kan man inte tro när tungt vattenpärlor faller ner från himlen istället för sköra vita snöflingor. Den som väntar på något gott...

Föreställningen med "flickan som tappade bort rösten" är avklarad och det blev en succé! Eftersom det gick så bra har vi också fått en plats i vårens barnprogram på stadsbiblioteket men den här gången spelar vi på Arenan, den stora scenen. Har ni eller känner ni barn 4-6 år får ni inte missa sista chansen att se vår föreställning. Om du inte har något barn med dig är du självklart välkommen ändå. Den 3/3 kl 13.00 ges musikteatern och det är hela 20 kronors inträde.

Och åter igen till jultemat efter detta sidospår. Som rubriken beskriver - med jul kommer konserter - är julen en storslagen tid för konsert. Själv har jag det relativt lugnt i år med endast 3 julkonserter. I morgon spelar Kils Paradorkester konsert kl 19.30 i stora kils kyrka så dit är ni varmt välkomna. De resterande två konserterna spelar jag tillsammans med Skaraborgs hemvärnsmusikkår i Helena kyrkan i Skövde. Tyvärr är det redan utsålt till de två julkonserterna som hålls nu på söndag så jag hoppas att ni kan finna någon annan Julkonsert att besöka för det tycker jag ni ska göra.

Så ikväll beger jag mig till Skövde för att repa.

God jul!

Inga kommentarer: