tisdag 16 augusti 2011

På resande fot

Nu ligger jag i sängen hemma och provar att blogga från mobilen medan Axel snozar bredvid mig. Jag uppskattar det här tillfället mycket nu då jag har varit bortrest en del på sista tiden men också för att vi åker til Paris o morgon.

Jag fick en fråga igår: vad ser du mest fram emot i Paris? Då kom jag på att jag inte tänkt på det på det viset, jag har bara oroat mig över svårigheterna som språket och transporter. Men efter en stunds funderande kom jag fram till är det jag ser mest fram emot är att åka dit med Axel. Vad vi gör är inte allt för viktigt, bara vi gör det tillsammans. Fast Eiffeltornet står självklart med på to do listan.

Sedan jag gjort min sista dag på Vänerhamn har jag hunnit med en tur till: västkustens Sunna, liseberg och Stockholm. I Stockholm var jag iväg på en utbildning inom RUM- riksförbundet unga musikanter - där jag sitter med i värmlandsdistriktets styrelse. Utbildningen heter SPETSprogrammet och sträcker sig över ett år med fyra ubildningshelger. Föregående helg var den första. Det är en ledarskaps utbildning som också inriktar sig på styrelsearbete. I helgen hade vi externa föreläsare i ledarskap och VardagsRUM och jag har fått med mig mycket ny information att smälta, perfekt för flygresan till Paris. Vi bodde ute på en skautgård vid namn Skatboet och varje morgon mötte solen oss glittrande i det bräckta vattnet. Ett härligt gäng och bra ledare = det blir ett toppen år!

På Väsrkusten besökte vi en skulpturutställning som finns ute i naturen på Tjörn. Pilane heter den och jag rekommenderar verkligen alla som har vägarna förbi Tjörn att ta sig en titt. Jag kommer att lägga upp lite bilder därifrån senare. Förresten så har jag seglat för första gången i mitt liv! Stenqvist tittade förbi en av dagarna och då hade vi sådan tur att deras föräldrar seglade vid Tjörn den dagen. Vi tog oss en sväng och seglade henån runt. Segling är underskattat och något jag verkligen vill göra igen.

Nu ska jag försöka väcka liv i Axel så vi kan gå upp och packa.

Inga kommentarer: